|
Diyet,
Beslenme, Egzersiz, Güzellik |
Akdeniz
Diyeti
Tahıl, meyve - sebze, ceviz, fındık, balık, zeytinyağı ve
düşük kırmızı et temelli Akdeniz diyetinin, üç ayda kalp
hastalıkları riskini yüzde 15 gerilettiği kanıtlandı
AA
ABD'DE yayımlanan yeni bir araştırmaya göre, üç ay Akdeniz
diyetiyle beslenenlerde kalp hastalıkları riski yüzde 15'e
kadar azalıyor. Araştırma için orta derecede kalp hastalığı
riski olan 212 erkek ile kadın seçildi. Bu kişiler üç ay
boyunca, tahıl, meyve-sebze, ceviz, fındık, balık,
zeytinyağı ve düşük kırmızı et temelli Akdeniz diyetiyle
beslendi.
AKDENİZ diyetini uygulayanlar, haftada dört kez balık,
haftada bir defa kırmızı et yedi. Erkeklerin günde 2,
kadınların ise 1 kadeh kırmızı şarap içmesine izin verildi.
Sonuçta Akdeniz diyetiyle beslenenlerin kolesterol
miktarlarının yüzde 7.5 oranında azaldığı saptandı. Akdeniz
diyetinin kalp hastalıkları riskini yüzde 15 oranında
gerilettiği belirlendi. |